semua pasal drama

assalamualaikum w.b.
trase suda lame aq tinggalkan blog ni utk menaip ape2 yg brlaku dlm hari2 ku ,
kenapa?
mungkin aq sibuk ....
mungkin aq malas ....
mungkin aq tidak bahagia . . . .
mungkin juga aq tidak ade idea . . . .
malahan mungkin juga aq sudah tidak ambil kesah. . .
tepat jam 2.10 minit pgi ini . bertarikh 30 mac
aq mengupdate blog ku
ape yg ingin ku critakan ya ,,,,
ape kate aq mulakan dgn KO drama yg aq ambil pda sem ini
pda awlnye , aq dan kwan2 menganggap drama ini mudah . ttpi , yg trjadi adlah sbaliknya. .
hari prtame mnghadiri klas drama aq trase trtarik nmun pda masa yg sama rasa trbeban . ramai juga plajar yg mnarik dri slaps hari prtame klas drama itu. kami juga brasa ingin mmbuat dmikian ttapi group Koko yg laen tidak ada kosong. jadi , kami tidak mmpunyai plihan slain mneruskan drama.
minggu strusnya, kami sudah dbrikan tugasan . mmbuat pmbentangan mengenai BANGSAWAN . agak susah jika kita tidak mmbuat sbarang pencarian dan hanya mengharap kpada rakan lain shaja. bg sesiapa yg brminat dngan drama mungkin mereka mearsakan tugasan ini adalah mudah dan menyeronokkan . tp , bgi sesetngah individu ada juga yg mengeluh .
minggu sterusnya, kami perlu mencari skrip drama drpd plbgai pnulis. smua kumpulan wajib mendapatkan sbuah skrip penuh dan mmbuat 1 satu salinan utk dserahkan kpda pnsyarah . alhmdulillah , kami brjaya mndapatkan sbuah buku skrip yg mmpunyai 4 jnis drama di dlamnya .
kmudian brmulalah , aktiviti luar kami. kami di ajar utk warm up . mmbuat humming , hissing dan bubling .
slaen itu , sbutan vokal a , e , o ,u , i juga turut kami pelajari ,
hari itu juga , kami diberi dialog
" SAMI SUKA SAMUN SUSU SAMBIL SENYUM"
semua pljar harus mnghafal ayt tersebut dan menyatakan ayat itu mengikut emosi seperti marah , benci , sedih , syang, jijik dsb . ade yg mmg brbakat dan ada juga yg kurang brbakat dlam mengeluarkan emosi . agk susah juga bg kami utk melakukan ekspresi itu .
minggu selepas itu , kami blajar utk mlontarkan suara . seterusnya , kami brkumpul di padang dan mlakukan plbgai aksi mngikut kreativiti msing2 . contohnya, gaya seorang pemimpin , gaya mak ayah di rumah , gaya binatang, gaya sukan, gaya ahli sukan, dn mcm2 lagi .
smua aktviti yg kmi lakukan brjalan lancar . pda 1 tahap . dimana perubahn brlaku . kami diberikan surat kuning dan merah . dsbabkan 2x brturut2 x hadir ke klas drama. krana kmi balik ke kmpg pda waktu itu .
stiap alasan yg kami brikan x dtrima . xmngapalah , mungkin ini nasib kami .
minggu lepas , kmi mlakukan ujian drama . tajuknya .. situasi dimana ada sebelum dan selepas. kami telah mlakukan yg trbaik dan brharap mndapat pulangn yg trbaik nnti . kami blajar kdudukan stage d pentas teater . down stage , centre stage dan up stage . 3 jnis lagi right , centre dan left .
skrg kami smua brhmpas pulas utk mlakukan yg trbaik dlm pmentasan akhir nnti . teater PROTES akan brlngung pda 16 apr 2011 pda jam 9mlam . saksikanlah !!
wasalam.
SEGALANYA TERTULIS DARI HATI

0 comments: